שכר המטפלות יעלה? בוועדת החינוך קראו לשרים לחתום

איתי גדסי 1 Comment on שכר המטפלות יעלה? בוועדת החינוך קראו לשרים לחתום

בוועדת החינוך קראו לשרי האוצר והחינוך לחתום בהקדם על החלטת ועדת המחירים להעלאת התשלום החודשי ב-300 ₪, לטובת שיפור שכר המטפלות במעונות. החכי"ת מהאופוזיציה אמרה בדיון: "גם הממשלה הקודמת כשלה בנושא הזה"

צילום: Moshe Shai/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות חבר הכנסת יוסף טייב התכנסה הבוקר (שני) לדיון בנושא מצוקת המטפלות במעונות היום לפעוטות. בדיון עלו סוגיות של מחסור, שכר, הכשרות, דרגות סבסוד ועוד. בוועדה קראו לשרי האוצר והחינוך לחתום בהקדם על החלטת ועדת המחירים להעלאת התשלום החודשי ב-300 ₪, לטובת שיפור שכר המטפלות במעונות. כיום ישנו משבר מתמשך בחינוך לגיל הרך שהביא לסגירת מאות מסגרות בחודשים האחרונים, עקב מחסור חמור בכוח אדם.

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב: "אתמול בלילה אמר לי שר החינוך קיש כי הוא בוחן את החתימה על החלטת ועדת המחירים בשבועות הקרובים, מאחר והנושא קרוב ללבו. מבחינתי זה SOS. שר החינוך עובד יד ביד עם שר האוצר ואנחנו מובילים יחד את המאבק. מדובר במקצוע בסכנת הכחדה."

בישראל ישנם יותר מחצי מיליון פעוטות עד גיל שלוש. קרוב ל-60% מהם מבקרים במסגרות יום כגון משפחתונים, מעונות יום או גני ילדים. לפני שנה בדיוק הועברו ממשרדי הרווחה והכלכלה אל משרד החינוך סמכויות הפיקוח על מעונות היום לפעוטות, במסגרת רפורמת הגיל הרך. למרות שחוק הפיקוח על מעונות, תשכ"ה–1965 ,מחייב כל מעון לפעול עם רישיון, אין פיקוח של המדינה על מסגרות פרטיות מסוג זה שאינן בעלות "סמל".

מנכ"ל פורום מעונות הסמל ליאור גבאי: "אנחנו דורשים לאשר מידית את החלטת ועדת המחירים לפיה יש להעלות ב-300 ש"ח את התשלום לילד במעון. השכר למטפלות כיום שווה לשכר מינימום, בתוספת 400 שח. כיום חסרות בערך 3,000 מטפלות וזה חוצה מגזרים. כל יום נסגרות כיתות."

מנהלת אגף חינוך קדם-יסודי במשרד החינוך אורנה פז: "יש פה מחדל של 74 שנים וייקח זמן לפתור את הבעיה הזאת. קיבלנו את תחום מעונות היום בפברואר שנה שעברה ואנחנו משנים את הפרדיגמה מטיפול – לחינוך. מתחילת השנה הכפלנו את מספר המפקחים. בנוסף, התחלנו להכשיר 12,000 מטפלות, לאחר קבלתן לעבודה." "מתוכן עזבו כבר 40%" העיר ליאור גבאי.

ח"כ נעמה לזימי אמרה בדיון: "גם הממשלה שהייתי חלק ממנה – כשלה בנושא הזה. כשלו הממשלות לדורותיהן. בואו נכיר במציאות ונתקן את שכר המטפלות, ענף קריטי שנמצא בקריסה. אני שמחה שיש מו"מ לשיפור תנאי הסייעות בגנים, אבל באותה נקודה – זה מגדיל את הפער משכר המטפלות. בנוסף, אם תאושר החלטת ועדת המחירים, צריך לוודא שיש סבסוד להורים, גם למעמד הביניים. אם לא נהיה קרציות לממשלה, שום דבר לא ישתנה."

בתום הדיון סיכם היו"ר: "יש להעלות את מעמד ושכר המטפלות במעונות. הוועדה ממליצה לממשלה לרכז את כל הטיפול במעונות היום במשרד החינוך ולהקים רשות לטיפול בגיל הרך. הוועדה קוראת להעסיק בענף חיילים משוחררים ובני שירות לאומי ולהכיר בו כעבודה מועדפת. כמו כן, יש להגדיר את המעונות הפרטיים כמוסדות חינוך ולא כעסקים."



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מה זה 300 ש"ח
    צריך להעלות ב-3000